BUDOWA

Skazani na Shawshank (The Shawshank Redemption) - Pełnometrażowy film stworzony na podstawie książki, którego premiera odbyła się dziesiątego września w tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym czwartym roku.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Niesłusznie skazany na dożywocie bankier, imieniem Andy Dufresne, trafia do aresztu, gdzie przechodzi przez prawdziwe piekło. Policja trzyma wszystkich więźniów krótko, sama przy tym naruszając pewne granice. Podczas odsiadywania wyroku, Andy poznaje życie nie tylko za kratami, ale też i innych więźniów, a tym samym zaprzyjaźnia się z Ellisem Boyd "Red" Redding, który potrafi przemycić za mury placówki niemal wszystko - od papierosów oraz alkohol po plakaty. - Mężczyzna pomaga Andy'emu przetrwać w brutalnym, więziennym świecie.

Bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

  • Andy Dufresne - bankier niesłusznie skazany za zabójstwo.
  • Ellise Boyd "Red" Redding - przyjaciel Andy'ego oraz przemytnik licznych rzeczy za mury więziennia.
  • Naczelnik Samuel Norton
  • Kapitan Byron Hadley
  • Heywood
  • Tommy Williams
  • Brooks Hatlen
  • Floyd
  • Bogs Diamond
  • Skeet
  • Snooze
  • Prokurator okręgowy w 1946 roku

Wybrane ujęcia z filmu[edytuj | edytuj kod]

Zwiastun[edytuj | edytuj kod]

https://www.youtube.com/watch?v=P9mwtI82k6E

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Rola Tommy'ego Williamsa, która zagrana była przez Gila Bellowsa, początkowo miała być przeznaczona dla Brada Pitta.
  • Dłonie, które widzimy na początku filmu, trzymające rewolwer należą do reżysera - Franka Darabonta.

Błędy[edytuj | edytuj kod]

  • Kiedy Tommy wychodzi na spacerniak, by porozmawiać z naczelnikiem, ten oferuje mu papierosa i wyciąga z kieszeni paczkę Marlboro Miles, nieprodukowaną przed 1990 rokiem.
  • Podatki służb federalnych powinny zostać rozliczone do 15 marca a nie kwietnia, jak to przedstawiono w filmie.