FANDOM

Louis Creed — jeden z głównych bohaterów Cmętarza Zwieżąt i jego dwóch ekranizacji. Mąż Rachel Creed oraz ojciec Gage'a i Ellie.

Historia Edytuj

Louis urodził się i wychował w Chicago w stanie Illinois. W wieku 3 lat Louis stracił ojca.

W wieku 12 lat jego kuzynka, Ruthie, zginęła w wypadku samochodowym przez dziecko, które nie wiedziało, jak prowadzić. To był pierwszy raz, kiedy Louis dowiedział się o śmierci.

Kiedy dorósł, został uczniem przedsiębiorcy pogrzebowego, swojego wuja, Carla. Stamtąd uczył się balsamowania i grzebania zmarłych, a także innej podstawowej wiedzy pogrzebowej.

Później poszedł do szkoły medycznej, aby w przyszłości zostać lekarzem. To tutaj poznał swoją przyszłą żonę, Rachel Goldman. Zakochali się i zaręczyli. Jednak ojciec Rachel, Irwin Goldman, nie był do tego wszystkiego gotowy. W sekrecie próbował przekupić Louisa obietnicą opłacenia czesnego za szkołę medyczną za zerwanie zaręczyn z Rachel. Wściekły Louis odrzucił taką ofertę i został z Rachel. Do dziś Louis i Irwin wciąż się nienawidzą.

Rachel z Louisem (ku przerażeniu Irwina) wzięli ślub. W tamtych czasach (aby opłacić szkołę medyczną Louis) Louis pracował jako kelner w pizzerii, a Rachel pracowała w sklepie z odzieżą dla kobiet.

Jakiś czas po ukończeniu przez Louisa on i Rachel założyli rodzinę. Najpierw urodziła im się Ellie, a potem Gage.

Przez kilka lat mieszkali w Chicago w mieszkaniu. Pewnego dnia Louis dostał ofertę pracy na uniwersytecie w Maine i znalazł dom w Ludlow.

W akcji Edytuj

Książka Edytuj

Rodzina Creed przeprowadziła się do Ludlow z Chicago. Obok ich domu była droga, która pochłonęła życie wielu zwierząt domowych. Już na początku Gage prawie wyszedł na drogę, ale został uratowany przez starego mężczyznę Juda Crandalla. Jud stał się dla Louisa kimś w rodzaju ojca.

Jud ostatecznie pokazał Louisowi i jego rodzinie cmentarz dla zwierząt domowych, na którym widniał napis "Cmętarz Zwieżąt". Po jakimś czasie, kot Ellie, Church, został śmiertelnie potrącony przez ciężarówkę. Jud "pomógł" Louisowi i razem z nim, wskrzesili zwierzę.

Jakiś czas później doszło do tragedii: Gage został przejechany przez ciężarówkę. Po pogrzebie Gage'a (4 dni) Louis wykopał go, a następnie zakopał na cmentarzu Micmaców, pomimo ostrzeżeń Juda. Wysłał zarówno Rachel, jak i Ellie do swoich teściów, aby mógł "postawić diagnozę" i ustalić, czy Gage zachowuje się tak jak dawniej.

Jednak Wendigo opętał Gage'a, a potem zabił zarówno Juda, jak i Rachel. Louis ostatecznie zabił Churcha, jak i Gage'a śmiertelnymi zastrzykami. Louis postanowił następnie spalić dom Juda. Przyjechała policja i zadawała pytania, ale nie wyrażała żadnych podejrzeń. Louis pochował potem Rachel, aby mogła zostać wskrzeszona, ogłosił, że zbyt długo zwlekał z Gage'em i zapewnił siebie samego, że z Rachel będzie dobrze, jeśli zrobi to odpowiednio wcześnie.

Powieść zakończyła się grą w karty Louisa. Louis miał właśnie ułożyć następną kartę, kiedy usłyszał, jak otwierają się jego tylne drzwi. Po chwili zimna dłoń opadła na jego ramię, a Rachel, powiedziała: „Kochanie”, głosem, w którym była "ziemia".

Nie było wiadomo, czy Louis przeżył, czy nie.

Smętarz dla zwierzaków (1989) Edytuj

Akcja działa się w podobnym tempie, jednak na zakończenie, Rachel wzięła nóż, a następnie zamachnęła się nim na plecy Louisa.

Smętarz dla zwierzaków (2019) Edytuj

W filmie z 2019 roku, Louis został zabity wskrzeszoną Rachel, a następnie wskrzeszony przez Ellie, która "przybrała" rolę Gage'a.