Al Templeton - jeden z ważniejszych bohaterów występujących w powieści Dallas '63 oraz serialu nakręconego na jej podstawie.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

W serialu Al został zobrazowany jako mężczyzna w dojrzałym już wieku o ciemnych oczach oraz nieco przydługich, odgarniętych do tyłu włosach. Jego twarz zdobi niewielki, siwiejący już zarost. Przed samodzielną próbą uratowana Kennedy'ego mężczyzna miał znacznie krótszą, lepiej przystrzyżoną fryzurę. Wyglądał również młodziej.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Templeton to dość pozytywna, przyjacielska osoba. Gdy już stawia sobie jakiś cel, nie odpuszcza, dopóki go nie osiągnie. Stara się nie zwracać uwagi na nieprzyjazne docinki innych i robić to, co chce, niezależnie od ich opinii. Wydaje się osobą dosyć inteligentną oraz sprytną, niemającą problemu z uczeniem się na błędach i zauważaniem pewnych nieoczywistych zależności.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Al jest właścicielem restauracji z fast foodem "Al's Dinner" znajdującej się w Lisbon w stanie Maine. W czasie prowadzenia jej zaś mężczyźnie udało się odkryć na zapleczu swego lokalu wyrwę w czasie, która prowadziła do roku 1958 i przy każdym wyjściu oraz wejściu do niej z powrotem resetowała wszystko, co się tam podczas poprzedniej wizyty zrobiło. "Królicza nora", jak to Al nazwał ową wyrwę, stała się jego osobistym sekretem.

Początkowo Templeton wykorzystywał odkryty portal wyłącznie w celu kupowania wołowiny do serwowanych w jego barze Mniamburgerów niemalże za bezcen. Z czasem jednak jego aspiracje zaczęły sięgać coraz dalej - mężczyzna ingerował w przeszłość w bardziej istotny sposób, przykładowo ratując pewną dziewczynę przed kalectwem.

W końcu zaś wpadł na pomysł ocalenia prezydenta Kennedy'ego przed śmiercią w Dallas. Podjął nawet próbę osiągnięcia tego, aczkolwiek przed dosięgnięciem celu powstrzymał go nagły atak nowotworu płuc. Choroba zmusiła Ala do powrotu do własnych czasów, gdzie postanowił wybrać sobie zastępcę, który pociągnie jego misję do końca - swojego przyjaciela, Jake'a Eppinga.

Wystąpienia[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Ze względu na to, iż specjalność lokalu Ala, Mniamburgery, są podejrzanie tanie jak na standardy swoich czasów, złośliwi często nazywają je Miauburgerami lub Hauburgerami, sugerując tym samym, że, ich zdaniem, są one wykonane z bezdomnych zwierzaków z Lisbon, a nie prawdziwej wołowiny.